فولکس واگن 34.9 میلیون دلار برای شیوه های وام دهی ناب پرداخت می کند

بخش مالی گروه فولکس واگن در بریتانیا بیش از 28 میلیون دلار به حدود 110000 مشتری که در پرداخت‌ها مشکل داشتند و در سال‌های اخیر با آنها بد رفتار شده است، پرداخت خواهد کرد. علاوه بر این، اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) 6.9 میلیون دلار جریمه علیه این خودروساز وضع کرد که مجموع هزینه فولکس‌واگن برای شکست‌های مالی آن را به 34.9 میلیون دلار رساند.

این پرداخت نتیجه تحقیقات FCA در مورد گزارشات مربوط به کار با فولکس واگن فاینانس یا بسیار دشوار است یا به طور کلی از کار با مشتریانی که مشکلات مالی را تجربه می کنند خودداری می کند. فراتر از آن، FCA مواردی را شناسایی کرد که در آن فولکس‌واگن هزینه‌های اضافی را علیه افرادی که با بازپس‌گیری مواجه بودند وضع کرد. یک مورد، که در گزارشی از FCA ذکر شد، فردی را برجسته کرد که به او گفته شده بود باید “20 گرند” بپردازد و ماشین خود را پس بدهد. گزارش FCA همچنین موارد متعددی را شناسایی می‌کند که از افرادی که بازپس‌گیری را تجربه کرده‌اند، مبلغی معادل ۲۵۲ یورو (۳۲۶ دلار) دریافت می‌کنند.

FCA دوره‌ای را از اول ژانویه 2017 تا 31 ژوئیه 2023 شناسایی کرد که طی آن گروه مالی بریتانیایی فولکس‌واگن نتوانست به منافع آن مشتریان توجه کند و با آنها منصفانه رفتار کند و نیازهای اطلاعاتی آن مشتریان با آنها به گونه ای ارتباط برقرار کنید که واضح، منصفانه و گمراه کننده نباشد.” این گزارش 57 صفحه‌ای یک فرآیند کاملاً خودکار و سخت را تشریح می‌کند که شرایط خاص را در نظر نمی‌گیرد یا فرصت‌هایی را برای صاحبان متخلف فراهم می‌کند تا پرداخت‌های از دست رفته را جبران کنند.

به عنوان بخشی از توافق با FCA، VW Finance تغییراتی را در شبکه خود ایجاد کرده است تا به شرایط فردی مشتریانی که در پرداخت با مشکل مواجه هستند، رسیدگی کند. اینها شامل فرآیندهای جدید برای مجموعه ها و ارتباطات بهتر در همه سطوح، از جمله موارد دیگر است.

ترز چمبرز، مدیر اجرایی مشترک اجرای نظارت و نظارت بر بازار در FCA، گفت: «برای بسیاری، داشتن یک خودرو خوب نیست، بلکه یک ضرورت برای کار یا زندگی خانوادگی است. فولکس واگن فاینانس با در نظر نگرفتن نیازهای افراد در مشکل، شرایط شخصی سخت را بدتر کرد. این درست است که به کسانی که آسیب دیدند غرامت می دهد. این جریمه و جبران خسارت باید سیگنال های روشنی را به وام دهندگان ارسال کند که آنها باید به درستی از کسانی که در مشکلات مالی هستند حمایت کنند.”

منبع:motor1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *