خودروساز لوکس فرانسوی DS، یکی از زیرمجموعه های سیتروئن که در سال 2014 منحل شد، پرچمدار جدید و اولین خودروی تمام الکتریکی خود، N°8 را معرفی کرد. این نام به گونه ای طراحی شده است که شیوه نوشتن “عدد” را در فرانسه تداعی کند و عطرهای شانل را به یاد بیاورد. در حالی که N°8 به اندازه کانسپت SM Tribute که در اوایل سال جاری نشان داده بود، صاف نیست، خودروی برقی بزرگ و پر شارژ با ظاهر دو رنگ و جزئیات متمایز به وضوح تحت تأثیر این مفهوم قرار گرفت.
N°8 نسبتهای یک سدان را نشان میدهد، اما اندازه آن بیشتر شبیه به یک SUV است، با قسمت جلویی بلند و قائم و چرخهای بزرگ ۲۱ اینچی. با 189.8 اینچ از دماغه تا دم، طول آن تقریباً به اندازه یک مرسدس بنز کلاس C است اما نزدیک به شش اینچ بلندتر است و به ارتفاع 62.2 اینچ می رسد. انتهای عقب به سمت پایین خم می شود و به N°8 کمک می کند تا مشخصات آیرودینامیکی داشته باشد. DS ادعا می کند که N°8 دارای ضریب درگ فقط 0.24 است.
قسمت جلویی دارای چراغهای سوراخدار با چیدمان LED است که به منظور تقلید از الگوی Clous de Paris موجود در صفحههای ساعت رده بالا است. تیغه های LED تیز از واحدهای اصلی به سمت پایین پیچ می شوند تا یک صفحه نوک تیز جلوتر از چرخ های جلو ایجاد کنند. جلوپنجره روشن دارای یک سری خطوط عمودی در اطراف آرم DS است و در زیر کاپوت مشکی قرار دارد که رنگ دو رنگی ایجاد می کند. چراغهای عقب همان شکل دینامیکی چراغهای جلو را منعکس میکنند، در حالی که ستون C توسط یک قطعه تریم مشکی از بدنه جدا میشود که دور آن پیچیده شده و یک اسپویلر کوچک را تشکیل میدهد.
کابین دارای ظاهری آرام و مجلل با ترکیبی از چرم ناپا و لهجه های آلومینیومی برس خورده است. صفحه نمایش لمسی مرکزی بزرگ 16.0 اینچی در بالای داشبورد قفسه مانند، جلوتر از پانلی که از پایین روشن می شود، قرار دارد. این با یک خوشه سنج دیجیتال 10.3 اینچی تکمیل می شود که در پشت فرمان متمایز X شکل قرار دارد.
مشبکهای بلندگو دارای طراحی پیچیدهای با برش لیزری هستند که بر روی کنسول مرکزی بازتاب مییابد. نور محیطی ملایم به فضای آرام کمک می کند و صندلی های جلو گرم، خنک می شوند و عملکردهای ماساژ دارند. همچنین یک گرمکن گردن تعبیه شده در پشتی صندلیهای جلو، که با آرم نورانی DS تزئین شده است و صندلیهای عقب نیز سرد و گرم میشوند.
در حالی که DS N°8 به احتمال زیاد هرگز به سواحل آمریکا نخواهد رسید، حضور چشمگیر طراحی بیرونی و تزئینات پرآذین کابین قطعاً جذاب است. امیدواریم که شرکت مادر Stellantis بتواند در سالهای آینده مقداری از همان پیتزا را به خودروهای الکتریکی خود در بازار ایالات متحده تزریق کند.
منبع:news.google